global_02 フィルダコラム

インドネシアのパンデミック時に活用されてる素晴らしいアプリ

Covid-19のパンデミックがインドネシアで勃発して以来、多くのシェアエコノミーサービスの需要が高まっています。主に、食料品や日用品の注文サービス、デジタル決済サービス、デジタル寄付サービス、娯楽サービスとオンラインイベント、および物流サービスです。これは、インドネシアのGojekというオンデマンドサービスで高まっています。

Covid-19のパンデミックが始まってから、多くのGojekサービスの需要が高まっています。Gojekの企業担当責任者、Gojekは、パンデミック真っ只中のコミュニティが生産性を維持し、日々のニーズを満たすための素晴らしいアプリになります、と言いました。まず、GoFoodとGoMartの機能です。GoFoodは、革新的な、非接触型配信機能を発表しました。この画期的なサービスは、農家のパートナーを通じて、調理済みの食品カテゴリを提示し、主食を購入することで拡大している。

 

 

また、日常の買い物で、公共の場所の混雑を避けるために、多くの人がGoMartを使用しています。パンデミック期間中の取引は、最大3倍増えました。さらには、一般向けの主な支払いオプションとしてますます期待されるGoPay (e-wallet)を使用した取引。この機能を使用して寄付をすることもできます。GoPay機能を使用すると、ユーザーはさまざまな取引を安全かつ快適に行うことができます。

 

GoGamesやGoPlayやおよびGoTixサービスも需要が高まっています。家にいるだけでも、人々が生産性を維持して、質の高いエンターテインメントを得るための障壁にはなりません。パンデミックの間、人々はますますオンラインゲームをすることを好むようになりました。GoGamesサービスでオンラインゲームをプレイする傾向は、パンデミック中に大幅に増加しました。ゲームセッションの数も64倍に増加しました。さらに、人々は、GoPlay機能を使用して、高品質のローカルフィルムやシリアルコンテンツをストリーミングするのにも多くの時間を費やしています。また、GoTixでチケットを購入して、オンラインイベントに参加することもできます。

コミュニティで最も頻繁に使用されているロジスティクスサービス(総合物流システムを提供するサービス)、つまりGoSendも需要が高まっています。衣料品や家庭用品の多くの販売者は、GoSendを使用して、製品を顧客に配送しています。ほとんどの場合、まだ顧客の距離の一画にあります。さらに、GoSendサービスは、購入者に食べ物や飲み物を届けるために事業を始めたばかりの家庭の食品販売者にも非常に役立ちます。GoSendサービスは、その日に到着した商品を配送できます。 そのため、必要なニーズをすぐに使用できます。

 

 

 

 

Bahasa Indonesia

Aplikasi Andalah Pada Masa Pandemi di Indonesia

Sejak pandemi Covid-19 mewabah di Indonesia, sejumlah layanan sharing economy mengalami peningkatan permintaan. Yakni layanan pesan antar makanan dan kebutuhan sehari-hari, layanan pembayaran digital, layanan donasi digital, layanan hiburan dan acara online, serta layanan logistik. Hal ini pun diakui oleh layanan On-Demand Gojek di indonesia.

Menurut Chief of Corporate Affairs Gojek, sejak awal masa pandemi Covid-19 hingga memasuki masa tatanan baru sejumlah layanan Gojek mengalami peningkatan permintaan. Hal ini menjadikan Gojek sebagai super app andalan masyarakat di tengah pandemi COVID-19 untuk tetap produktif dan memenuhi kebutuhan sehari-hari. Pertama adalah GoFood dan GoMart. GoFood meluncurkan berbagai inovasi yaitu fitur contactless delivery. Terobosan ini merupakan perluasan layanan dengan  menghadirkan kategori makanan siap masak dan pembelian bahan pokok melalui Pasar Mitra Tani.

Untuk belanja kebutuhan sehari-hari, masyarakat banyak yang menggunakan layanan GoMart untuk menghindari keramaian di tempat umum. Transaksi selama masa pandemi naik hingga tiga tiga kali lipat dibandingkan periode sebelum pandemi. Transaksi menggunakan e-wallet GoPay yang semakin diandalkan sebagai opsi pembayaran utama bagi masyarakat. Masyarakat juga bisa melakukan donasi menggunakan fitur ini. Dengan fitur GoPay, pengguna dapat melakukan berbagai transaksi dengan aman dan nyaman.

Layanan GoGames, GoPlay dan GoTix  juga semakin meningkat permintaannya. Dengan berada di rumah saja tidak menjadi penghalang masyarakat untuk tetap produktif dan mendapat hiburan berkualitas. Selama masa pandemi, masyarakat terlihat semakin gemar main game online. Tren bermain game online di layanan GoGames mengalami peningkatan signifikan selama masa pandemi. Jumlah sesi permainan bahkan meningkat hingga 64 kali lipat. Selain itu, masyarakat juga banyak menghabiskan waktu dengan streaming konten film dan serial lokal berkualita melalui fitur GoPlay. Masyarakat juga bisa menghadiri event online dengan membeli tiket di GoTix.

Layanan logistik yang paling sering digunakan masyarakat yaitu GoSend juga mengalami peningkatan permintaan. Banyak penjual pakaian dan alat-alat rumah tangga yang menggunakan GoSend untuk mengirimkan barang jualan ke pelanggan. Selain itu layanan GoSend juga sangat membantu para penjual makanan rumahan yang baru memulai usahanya untuk mengirimkan makanan dan minuman kepada pembeli. Layanan GoSend bisa mengirimkan barang yang sampai pada hari itu juga. Sehingga kebutuhan yang diinginkan bisa segera digunakan.

 

 

English

 

Pandemic Super App In Indonesia

Since the Covid-19 pandemic broke out in Indonesia, a number of sharing economy services have increased in demand. Namely, order services for food and daily necessities, digital payment services, digital donation services, entertainment services and online events, and logistics services. This is also recognized by Gojek’s on-demand service in Indonesia.

According to Gojek’s Chief of Corporate Affairs, since the beginning of the Covid-19 pandemic until entering a new normal phase, a number of Gojek services have increased in demand. This makes Gojek a super app for the community in the midst of the pandemic to remain productive and meet their daily needs. First is the GoFood and GoMart features. GoFood launched various innovations, namely the contactless delivery feature. This breakthrough is an expansion of services by presenting ready-to-cook food categories and the purchase of staples through the farmer partners.

For shopping for daily needs, many people use the GoMart service to avoid crowds in public places. Transactions during the pandemic period are up to three times higher than the pre-pandemic period. Transactions use the GoPay e-wallet which is increasingly relied upon as the main payment option for people. People can also make donations using this feature. With the GoPay feature, users can make various transactions safely and comfortably.

GoGames, GoPlay and GoTix services are also increasing in demand. Just being at home is not a barrier for people to stay productive and get quality entertainment. During the pandemic, people seemed to be more and more fond of playing online games. The trend of playing online games on the GoGames service has increased significantly during the pandemic. The number of game sessions even increased by 64 times. In addition, people also spend a lot of time streaming quality local film and serial content through the GoPlay feature. People can also attend online events by buying tickets on GoTix.

The logistics service that is most often used by the community, namely GoSend, has also experienced an increase in demand. Many sellers of clothing and household goods use GoSend to deliver their products to customers. Mostly if the distance of the customer is still in one area. In addition, the GoSend service is also very helpful for home food sellers who are just starting their business to deliver food and drinks to buyers. The GoSend service can deliver goods that arrive on that day. So that the desired needs can be used immediately

事例ダウンロードはこちら
事例ダウンロードはこちら